حصار بانوان کشتی        

حصار: بانوان کشتی        

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی دولت جهت سفر به خارج از کشور! ، مالیات سرگردنه&quot، &quot

    دولت اگر واقعا به دنبال زیاد کردن درآمدهای مالیاتی است سری به بنگاه ها و بنیادهای عظیمی بزند که سال ها و دهه هاست بدون پرداخت قرانی مالیات، حساب و کتاب هایشان ب

    دولت جهت سفر به خارج از کشور! ، مالیات سرگردنه&quot، &quot

    "مالیات سرگردنه" دولت جهت سفر به خارج از کشور!

    عبارات مهم : خارجی

    دولت اگر واقعا به دنبال زیاد کردن درآمدهای مالیاتی است سری به بنگاه ها و بنیادهای عظیمی بزند که سال ها و دهه هاست بدون پرداخت قرانی مالیات، حساب و کتاب هایشان به دور از چشم دولت، خاک می خورد.

    مجتبی قفقازی؛ دولت حسن روحانی در ششمین لایجه بودجه تنظیمی خود از وقت استقرار دولت تدبیر و امید، عوارض خروج از کشور را در لایحه بودجه سال 1397، بین 3 تا 6 برابر زیاد کردن داده است.

    دولت جهت سفر به خارج از کشور! ، مالیات سرگردنه&quot، &quot

    در صورت تصویب این بخش از لایحه بودجه 97 از سوی مجلس، از ابتدای سال آینده قیمت عوارض خروج از کشور از رقم کنونی 75 هزار تومان به ازای هر نفر در هر سفر خارجی، به 220 هزار تومان جهت نخستین سفر، 330 سال جهت سفر دوم و از سفر سوم به بعد به قیمت باور نکردنی و نجومی 440 هزار تومان به ازای هر نفر می رسد؛ به بیان دیگر از سال آینده عوارض خروج یک خانواده 4 نفره جهت بار نخست 880 هزار تومان، جهت بار دوم 1 میلیون و 320 هزار تومان و جهت بار سوم به بعد به رقم عجیب 1 میلیون و 760 هزار تومان خواهد رسید!

    درباره این زیاد کردن چندبرابری و نجومی به نکاتی می توان اشاره کرد:

    دولت اگر واقعا به دنبال زیاد کردن درآمدهای مالیاتی است سری به بنگاه ها و بنیادهای عظیمی بزند که سال ها و دهه هاست بدون پرداخت قرانی مالیات، حساب و کتاب هایشان ب

    1- نخست اینکه هنوز جواب منطقی به این پرسش داده نشده هست؛ آیا یک شهروند ایرانی که به هر دلیلی به صورت موقت یا دایم قصد خروج از کشور را دارد؛ باید به دولت پول پرداخت کند و فلسفه دریافت این پول چیست؟ مگر شهروندان ایرانی طبق قانون حق آزادی گزینش محل اقامت و سفر را ندارند؛ بعد این پول با چه منطقی از میلیون ها ایرانی (بر اساس آمارها هر سال 9 میلیون نفر) دریافت می شود؟!

    2- از همان ساعات اول انتشار خبر تصمیم دولت به زیاد کردن نامعقول و چند برابری عوارض خروج از کشور از سال آینده، بسیاری از شهروندان ایرانی با استفاده از هشتگ “ عوارض خروج از کشور” در اینترنت اعتراض، تعجب و حیرت خود را از رقم های نجومی تازه ابراز کرده و به اشکال گوناگون از طنز گرفته تا جدی این اقدام دولت را مورد انتقاد قرار داده اند و این موج همچنان ادامه دارد.

    3- این افزایش، عوارض سفرهای خارجی را به یک “جریمه” قابل توجه تبدیل کرده هست. بسیاری از بازدیدکنندگان ایرانی در اینترنت در ساعات گذشته به این مساله اشاره کرده اند که گویا دولت می خواهد مسافران سفرهای خارجی را تنبیه کند و با این کار جیب خود را پُر کند.

    دولت جهت سفر به خارج از کشور! ، مالیات سرگردنه&quot، &quot

    4- علت مهم دریافت این عوارض توسعه صنعت گردشگری داخلی اعلام شده است هست؛ باید دید در این 32 سالی که این عوارض دریافت می شود صنعت گردشگری داخلی شاهد چه توسعه ای بوده هست؛ و آیا این پول و در آمد قابل توجه که سال به سال افزوده می شود، باعث توسعه گردشگری داخلی در کشور شده است هست؛ یا این مساله تنها بهانه ای جهت دریافت پول از مردم بوده است!

    5- این اقدام دولت در حالی است که سابقه رفتارها و مشی مدیریتی دولت های یازدهم و دوازدهم تا به اینجای کار نشان می داده که قوه مجریه تحت ریاست روحانی، از تغییرات اقتصادی ضربتی و رفتارهای سینوسی به دور بوده و مدیریت کم شدن قیمت تورم و ثبات نسبی قیمت ارز و شاخص های خرد و کلان اقتصاد کشور نشان داده دولت های یازدهم و دوازدهم در زمینه اقتصادی اعتقاد به مشی اصلاحی، تدریجی و رعایت شیب منطقی زیاد کردن قیمت هاست، که نمونه اخیر آن را در توقف طرح زیاد کردن قیمت نان با دستور شخص روحانی شاهد بودیم.

    دولت اگر واقعا به دنبال زیاد کردن درآمدهای مالیاتی است سری به بنگاه ها و بنیادهای عظیمی بزند که سال ها و دهه هاست بدون پرداخت قرانی مالیات، حساب و کتاب هایشان ب

    اما در زمینه زیاد کردن ناگهانی و چند برابری عوارض خروج از کشور، گویی با یک دولت تازه و متفاوت روبروییم؛ دولتی که مشابه دولت های نهم و دهم، رفتارها و سیاست های اقتصادی آن آینده نگری پذیر نیست و تلاش دارد با انجام رفتارهای غیر قابل آینده نگری و مدیریت ضربتی، شاخص های اقتصادی کشور را دگرگون کند.

    واقع سخن این است که شنیدن خبر زیاد کردن چند برابری عوارض خروج از کشور در بودجه سال آینده (1397) نخست باورکردنی نمی نمود و به ظن اینکه احتمالا اعداد و ارقام اشتباه شده، بارها به منابع خبری مراجعه می شد؛ چون باور زیاد کردن های جهشی این چنینی از دولتی که بودجه سال آینده را انقباضی تنظیم کرده و سابقه رفتارهای مدیریتی آن در 4 سال و نیم گذشته نشان می دهد، اهل زیاد کردن های یک شبه و ناگهانی و چند برابری نیست، بسیار سخت است.

    دولت جهت سفر به خارج از کشور! ، مالیات سرگردنه&quot، &quot

    6- گرفتن عوارض خروج از کشور ، قانون مصوب مجلس است که از سال 1364 در کشور ما اجرا می شود و در بسیاری دیگر از کشورهای دنیا چنین پولی دریافت نمی شود. در آن وقت شورای نگهبان در توجیه تایید این قانون، اوضاع فوق العاده و جنگی در کشور را باعث تایید آن دانسته و تاکید کرده بود دریافت این عوارض با قانون اساسی و حق مسافرت و آزادی سفر شهروندان در تعارض هست؛ ولی شرایط فوق العاده کشور باعث تایید آن از سوی این شورا شده است هست. ولی جنگ نزدیک 3 دهه است که آخر یافته ولی گرفتن این عوارض خروج همچنان ادامه دارد و بند ناف وابستگی دولت به دریافت این عوارض نه تنها کنده نشده بلکه سال به سال ضخیم تر هم شده است است و هر 3 سال یکبار میزان آن زیاد کردن می یابد که البته زیاد کردن اخیر با جهشی باورنکردنی و غیر معمول روبرو بوده است.

    در بسیاری از کشورهای دنیا هر عوارضی بابت استفاده از خدمات فرودگاه و … هست، در قیمت بلیت لحاظ می شود. در کشور ما ولی علاوه بر لحاظ شدن عوارض فرودگاهی در قیمت بلیت، عوارضی نیز جداگانه از سوی مسافر عازم به خارج به حساب دولت پرداخت می شود؛ بسیاری با توجه به این مساله دریافت عوارض خروج از کشور در کشور عزیزمان ایران را ناعادلانه و نوعی “پول زور” می دانند.

    گویی دولت زورش به هیچ جا نرسیده و گرفتن مالیات از دهها بنگاه بزرگ و پرسود اقتصادی که ” ریالی ” به دولت نمی پردازند و دخل و خرج آنها نیز همچون رازی محرمانه سر به مُهر هست، ناامید شده است و خواسته تلافی آن درآمدهای مالیاتی بالقوه و از دست رفته خود را یکجا در سرگردنه خروج از کشور از میلیون ها شهروند عادی بگیرد که بنا به هر دلیلی می خواهند جهت مدتی از چند روز تا چند هفته به خارج از کشور بروند. چنین رفتاری از دولت روحانی بسیار بعید بود ولی امروز شاهد آن هستیم.

    7- رییس شرکت میراث فرهنگی در تایید و توجیه قیمت های پیشنهادی تازه جهت عوارض خروج گفته: زیاد کردن عوارض خروج از کشور تصمیم دولت است و باید به این عنوان توجه شود که خروج دو برابری گردشگر نسبت به ورود آن اتفاق خوبی نیست. پیشتر از هر عوارض خروجی مبلغی معادل 10 هزار تومان به شرکت میراث تخصیص داده شده است می یافت و با این زیاد کردن مبلغ اختصاصی به شرکت ۴۰ هزار تومان خواهد شد… این مبلغ به توسعه گردشگری تخصیص داده شده است خواهد یافت و آینده نگری می شود مبلغ دریافتی ما ۱۶۰ میلیارد تومان در این حوزه زیاد کردن یابد.”

    جواب این بیانات رییس شرکت میراث فرهنگی را تنها با کنایه بعضی بازدیدکنندگان اینترنت به این شرکت می توان داد؛ آنجایی که بعضی شهروندان در ساعت های گذشته نوشته اند: “دولت و شرکت میراث فرهنگی بعد از ناکامی در ایجاد جهش در جذب گردشگران خارجی، با جریمه سنگین گردشگران ایرانی می خواهند درآمد کسب نشده از جذب گردشگران خارجی را از جیب ایرانی ها بیرون بکشند و به این کار می گویند: شیوه ابتکاری سهیم شدن در کسب درآمد از جاذبه های گردشگری کشورهای دیگر!”

    8- بر خلاف باور بعضی که مدعی اند زیاد کردن این عوارض اقدامی خوب است که با گرفتن پول از قشر مرفه جامعه نشانه توسعه گردشگری داخلی را دنبال می کند و این گونه به نفع اقتصاد ملی هست؛ باید بر این توصیه تاکید شود که زیاد کردن بی قاعده این عوارض بیش از همه قشر میانگین جامعه ایرانی را نشانه گرفته و تاثیری در کم کردن انگیزه سفر قشر مرفه نخواهد داشت؛ چون تجربه نشان داده قشر مرفه ما بسیار زرنگ تر از این حرفهاست و اگر احساس کند چند صد هزار پول زور داده، آن را با دریافت میلیون ها از طرق متفاوت جبران خواهد کرد. مسافران شاید به فکر توسعه تجازت چمدانی باشند تا این گونه پرداخت عوارض را جبران کنند؛ ولی در کل ضربه مهم این عوارض به بدنه قشر میانگین و مرز نشینان ایرانی هست؛ چون هر شهروندی که به مسافرت خارجی می رود الزاما مرفه نیست و بسیاری از این شهروندان قشر میانگین یا در مواردی حتی آسیب پذدیر هستند.

    طبقه میانگین جامعه، همان طبقه ای است که بیشترین حمایت را از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری داشت همان طبقه ای که آرمانگراست. با این اقدام به طبقه میانگین ضربه وارد خواهد شد.

    معمولا بیشترین سفرهای خارجی به کشورهای همسایه انجام می شود و شاید بتوان میانگین هزینه هر سفر خارجی به کشور همسایه را حدود یک میلیون تومان برآورد کرد در این صورت حدود

    9- توصیه نهایی ولی مربوط به مجلس هست. جا دارد حالا که دولت این پیشنهاد عجیب و غریب و غیر معمول را در لایجه بودجه گذاشته، نمایندگان مجلس با توجه به تبعات و مخالفت های گسترده ای که در ساعات گذشته از سوی مردم صورت گرفته، در لایحه بودجه امسال یا در یک طرح جداگانه اصل دریافت عوارض خروج را مورد بازبینی قرار داده و تا آن وقت قیمت کنونی را جهت سال آینده تثبیت کنند و در صورتی که می خواهند قیمت آن را عوض کردن دهند این قیمت را با توجه به میانگین تورم موجود در 3 سال گذشته عوض کردن دهند ودولت را مکلف کنند جهت توسعه درآمدهای مالیاتی خود راحت ترین راه را کنار گذاشته و سراغ بنیادها و موسسات عظیمی بروند که به رغم دارا بودن صدها هزار میلیارد تومان ثروت و گردش مالی دهها هزار میلیارد تومانی در سال، سال ها و دهه هاست مالیاتی پرداخت نمی کنند؛ چون جهت پول درآوردن،همیشه ساده ترین راه الزاما عالی ترین راه نیست.

    اخبار اجتماعی – عصر کشور عزیزمان ایران

    واژه های کلیدی: خارجی | میلیون | ایرانی | دریافت | دریافتی | سال آینده | سفر خارجی | لایحه بودجه


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار